Nemrég készítettem egy felmérést.
Megkérdeztem embereket, hogy mi a fontos nekik akkor amikor fodrászhoz mennek. Ebből egyértelműen kiderült, hogy a vendégeknek nem az ár az elsődleges szempont, hanem az, hogy a minőségi frizura mellett hogyan érzik magukat a fodrásznál.
Jó érzést akkor tudsz a vendégnek biztosítani, ha rá tudsz hangolódni, meg tudod-e állapítani viszonylag gyorsan a személyiségtípusát.
Ez csak rajtad múlik!
Ha ismered a módszert, akkor ezt könnyen megtudod oldani.
Mindenki más és más személyiségtípushoz tartozik.
Ez a probléma forrása.

Neked viszont mindegyikkel szót kell értened, hiszen te szolgáltatsz, annál a vendégnél, aki azt sem nem tudja, hogy nagyjából mit szeretne.
Ugye találkoztál már ilyen vendéggel? Ő a bizonytalan.
Ott a te felelősséged, hogy meg tudd ítélni, hogy mit lehet és mit nem. Elsőre javasolj visszafogott, nem feltűnő, az eddig viselt frizurájától csak kis mértékben eltérő frizurát. Tudd, hogy az ilyen vendég általában alacsony önbecsüléssel rendelkezik. A saját képességeit lebecsüli, másokét pedig felemeli. Ezért rád is felnéz, mert a szemében te vagy az, aki a hajak specialistája. Az ő személyisége nem engedi meg, hogy feltűnő legyen. Soha nem fog kritizálni, de ha nem érzi jól magát a frizurájával, akkor soha többé nem látod. Bánj óvatosan az ilyen vendéggel! Ne ragadjon el a képzeleted még akkor sem, ha te látod a szakmai lehetőséget a hajában. Így meg tudod tartani törzsvendégként.

Egy másik típus! A lehengerlő.
Aki pontosan tudja, hogy mit szeretne, és veled csak meg akarja valósíttatani az elképzelését. Ezt nagyon határozottan teszi. Ő az előzőekben leírt vendég típus ellentéte. Az esetek többségében olyan frizurát szeretne, ami inkább feltűnő, mint hozzá illő. Ilyen típust is ismersz? Ugye? Velük meg kell harcolnod, de nem a szó szoros értelmében, hanem neki be kell bizonyítanod, hogy jobban értesz a fodrászathoz, mint ő. Ezt a vendéget egy-két jól irányzott kérdéssel, és válasszal lehet elbizonytalanítani. Például: Ön szerint, ha választékot az “A” vonalhoz képest négy centire a tampliponthoz közelítem az jó lesz? A kérdés lehet más is, csak legyen benne olyan szakmai kifejezés, amit nem ért! Egy ilyen kérdéssel magunk mellé tudjuk állítani, mert udvariasan, de a tudtára adod, hogy ehhez te értesz jobban. Innentől kezdve a következő kérdése az lesz: Na maga mit javasolna? Ez már nyerő pozíció. Persze egyszer-kétszer még meg kell győzni, hogy tényleg te tudod jobban. Nagy hálát és elismerést ne várj! Az ilyen személyiségű vendéggel egy-két meccset le kell játszani, amíg beáll a csapatodba. Viszont, ha sikerül nagyon sok pénzt fog nálad elkölteni.

A vendégek nagy része az első alkalommal, amikor belép, hozzád retteg, hogy mi fog történni vele. Még akkor is, ha ajánlással jön. Ezt jó, ha tudod. Ilyenkor nyugtasd meg, érezze a vendég, hogy nálad biztonságban van. Beszélgess vele! Tegyél fel nyitott kérdéseket, olyanokat, amire nem csak igennel vagy nemmel lehet válaszolni. Például:
Hogyan kezeli otthon a haját? Milyen eszközei vannak otthon a frizura készítéshez? Mit dolgozik?
Ezekre a kérdésekre a vendég mesélni fog.
Csökken a feszültség benne, és közben megadja neked az információkat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy megtudd az igényekeit és a lehetőségeket. Így már sokkal könnyebb dolgod lesz.

A vendégek sokfélék.
Ez a szép a mi szakmánkban, de egyben nagy kihívás is. Elsimítani az utat a gátlásosak, és az akadékoskodók előtt. Hálásnak lenni a hálátlanoknak, mert megtanítanak a helyzeteket kezelni. Önzetlené tenni az önzőket, ami növeli a magabiztosságod. Megszelídíteni a vadakat, ami sok tapasztalatot ad az emberek lekéről. Ezt csak azok tudják, akik nem a szó szoros értelmében fodrászok.
Fontos, hogy tudd, Mi a szolgáltatásunkkal jó érzést adunk a vendégnek, nem csak egy frizurát!

Ha tetszett, kérlek oszd meg, mond el a véleményed! Jelentkezz itt a Sikeres fodrász zárt Facebook csoportomba, és iratkozz fel a Youtube csatornámra ide kattintva!

A Te szakmai sikeredért!
Marsi László

Oszd meg ha tetszett!

Marsi László
Marsi László

Szia Marsi László vagyok, és egyéni vállalkozó fodrászoknak segítek több vendéget és több profitot szerezni. 37 éve, azaz 23 éves korom óta vagyok fodrász. Sok ideje kívánkozik ki belőlem az a sok évnyi tapasztalat, amit összegyűjtöttem, szóval úgy döntöttem, hogy ezen az oldalon elmondok mindent, amit tudok és alkalmazok a fodrász vállalakozás üzleti és szakmai oldaláról. Olvasd szeretettel és forgasd haszonnal az írásaimat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.